لوگو شرکت فنی مهندسی نوآور حرفه ویرا

دزدگیر اماکن را بهتر بشناسید

دزدگیر اماکن را بهتر بشناسید

در دنیای امروزی، امنیت ساختمان‌ها یکی از اولویت‌های اساسی می‌باشد. با افزایش جرائم سرقت و دستبرد، نیاز به استفاده از سیستم‌های دزدگیر و سیستم‌های اعلام سرقت به عنوان ابزارهایی برای ارتقای امنیت ساختمان‌ها احساس می‌شود. دزدگیر و سیستم اعلام سرقت ابزارهایی هستند که طراحی شده‌اند تا در صورت وقوع سرقت یا تهدید امنیتی در یک ساختمان، اقدامات امنیتی مورد نیاز را به صورت خودکار آغاز کنند. استفاده از این سیستم‌ها به عنوان یک راهکار اساسی می‌تواند احساس امنیت برای ساکنان و کاربران ساختمان را افزایش دهد و به جلوگیری از وقوع حوادث ناخوشایند کمک کند سیستم دزدگیر مجموعه ای از تجهیزات الکتریکی و سنسورهای متصل به سیستم اصلی است که هرگونه دسترسی غیرمجاز یا اجباری را در محل تشخیص می دهد و با استفاده از آلارم ها و اعلان ها هشدار می دهد. با افزایش روزافزون موارد فعالیت های غیرقانونی (سرقت، خرابکاری و غیره) سیستم های اعلام سرقت به عنوان امنیت ضروری تلقی می شوند. وضعیت بالای ناامنی در بین مالکان و نیاز به ایمن نگه داشتن منابع از هرگونه نفوذ یا آسیب نیز باعث پذیرش آن شده است.

از لحاظ تاریخی، این سیستم‌ها به دلیل ماهیت پیچیده‌شان و تنها با کاربردهای پیشرفته، گران بودند. اما پیشرفت های اخیر در فناوری باعث کاهش هزینه های آن و افزایش پذیرش آن در فضاهای مسکونی و تجاری شده است.

سیستم اعلام سرقت

سیستم اعلام سرقت

سیمی: هر بخش و سیستم های الکتریکی از طریق سیم به هم متصل می شوند.
بی سیم : Wi-Fi، بلوتوث یا هر فناوری رادیویی دیگری به عنوان یک حالت اتصال بین لوازم خانگی استفاده می شود.

دزدگیرهای اماکن چگونه کار می کنند؟

آیا جالب نیست ببینید که چگونه اتوماسیون سیستم های امنیتی دستی را تسخیر کرده است؟ می بینیم که در صورت هر گونه نفوذ، آلارم ها به صدا در می آیند. چیزی که ما نمی بینیم شبکه پیچیده ای از حسگرها و آشکارسازها است که با کنترل پنل ادغام شده است که هر نوع تحرک فیزیکی در محل را شناسایی کرده و به افراد مشخص هشدار می دهد. تمام این فرآیند توسط رایانه ها و ماشین ها انجام می شود و مراحل مربوط به امنیت را برای انسان آسان می کند.

سه مرحله وجود دارد که سیستم اعلام سرقت برای ایمن سازی محل از نفوذ متجاوزان طی می کند.

تشخیص
تایید
اطلاع

این سه مرحله مکانیزم عملکرد یک دزدگیر را تشریح می کند این عملکرد به این صورت است که اجسام متحرک و یا اشخاص توسط سنسور ها تشخیص داده می شوند و سپس این اطلاعات را توسط یک سیستم مرکزی یا پنل مورد پردازش قرار می دهد و صحت و سقم سنسور ها را تایید می کند و نتایج پردازش را به سیستم های اطلاع رسانی مانند بلندگو ها جهت آژیر و یا به سیستم های امنیتی از طریق پیا اعلام میکند تا بتواند بازدارندگی مورد نظر را اعمال کند.

دزدگیرهای اماکن چگونه کار می کنند؟

تشخیص

اول از همه، سخت افزار خاصی باید در محل نصب شود که قادر به تشخیص هر گونه فعالیت مرتبط با نفوذ باشد. این سخت افزار بسته به نیازها، محیط و نوع حفاظتی که مالک نیاز دارد بسیار متفاوت است. بنابراین، این مرحله با نصب سنسورهای شناسایی یا اصطلاحا چشمی که تغییر در محیط معمولی را تشخیص داده و کنترل پنل را در این مورد مطلع می کند، انجام می شود. هر سنسور عملکرد متفاوتی دارد و می تواند بیشتر با توجه به فضاها سفارشی شود خریداری و نصب شود.

ما اخیراً در مورد سنسورها زیاد صحبت کرده ایم. اما این سنسورها چیست؟ چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ چطورکار می کنند؟ بیایید در مورد آن صحبت کنیم.

وظیفه اصلی حسگرها تشخیص هرگونه حرکت یا تغییرات حرکتی در محیط است. حسگرهای زیادی برای تشخیص وجود دارد، اما نحوه کار آنها متفاوت است. در زیر به تعدادی از این سنسور ها اشاره شده است:

سنسور حرکت مادون قرمز فعال

سنسور مادون قرمز ابزاری الکترونیکی است که برای حس کردن ویژگی های خاصی در محیط اطراف استفاده می شود. این کار با انتشار تابش مادون قرمز انجام میشود. حسگرهای مادون قرمز همچنین قادر به اندازه گیری گرمای ساطع شده توسط جسم و تشخیص حرکت نیز هستند.

سنسور حرکت مادون قرمز غیرفعال

برخلاف سنسور فعال، یک حسگر مادون قرمز غیرفعال هیچ نوری از خود ساطع نمی کند. در عوض، انرژی مادون قرمز تابشی توسط یک فرد را تشخیص می دهد. اینها برای تشخیص دمای انسان برنامه ریزی شده اند.

سنسور حرکت اولتراسونیک

این حسگرها امواج صوتی اولتراسونیک را ارسال می کنند که برای گوش انسان قابل شنیدن نیست. این امواج صوتی در یک زمان مشخص از انتهای دیگر باز می گردند. هر گونه تغییر در زمان امواج صوتی دریافتی به دلیل وجود مانعی در این بین، سیگنالی تقریباً مشابه ارسال می کند.

سنسور حرکت توموگرافی

اینها معمولاً در مکان‌های وسیع‌تر و بزرگ‌تر استفاده می‌شوند. این شامل شبکه ای از گره ها است که در سراسر یک منطقه پخش شده اند و با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و هنگامی که شخصی از آن گره ها عبور می کند، حرکتی را تشخیص می دهد.

سنسور در و پنجره

در صورت مسلح شدن، حسگرهای در و پنجره هر زمان که درها و پنجره ها باز می شوند، زنگ هشدار را تشخیص داده و تنظیم می کنند. اینها را می توان روی قاب نزدیک لولاها نصب کرد که در هنگام حرکت فعال می شوند.

سنسور شکستن شیشه
سنسور شکستن شیشه قادر به تشخیص صدای بلند و لرزش شکستن شیشه است. اینها معمولاً مستقیماً روی شیشه نصب می شوند یا می توان آنها را در مکانی که با شیشه احاطه شده است برای استفاده بهینه نصب کرد.

سنسور حرکت مادون قرمز فعال

تأیید

واحد کنترل مغز سیستم اعلام سرقت است. این شامل برد مدار، منبع تغذیه، باتری های واحدها و صفحه کلید برای دسترسی به آن است. سیستم‌های هوشمند را می‌توان از طریق اینترنت به ابر و نرم‌افزار مدیریت امنیت اصلی برای ایمنی داده‌ها، دسترسی آسان، تجزیه و تحلیل داده‌ها و دریافت هشدارها از راه دور در هر دستگاهی متصل کرد. چندین واحد کنترل یا پانل های هشدار را می توان برای دسترسی آسان در مناطق بزرگ پخش کرد که واحد اصلی مهمترین آنها است. اینجاست که سیگنال‌های تمام سنسورها توسط کاربر دریافت، تجزیه و تحلیل و تایید می‌شوند.

هنگامی که چیزی غیرعادی احساس می شود، حسگرها زنگ هشداری را ایجاد می کنند که می تواند یک آژیر یا هشدار برای کاربر یا سیگنالی برای هر مقام دیگری مانند ایستگاه پلیس یا ترکیبی از هر یک از موارد بالا باشد. با این حال، سیگنال حس شده توسط سخت افزار ممکن است هر بار دقیق نباشد. حیوانات خانگی، خطای انسانی، خرابی تجهیزات و عملکرد نامناسب نیز می توانند سیستم هشدار را فعال کنند. به این زنگ هشدار کاذب می گویند. استفاده یا نصب نادرست سنسورها نیز می تواند باعث ایجاد آلارم کاذب شود. این می تواند هزینه زیادی برای صاحب آن داشته باشد. بنابراین، تأیید همه سیگنال های هشدار بسیار مهم است. دلیل اصلی ارائه صفحه کلید با سیستم، بررسی صحت هشدار و خاموش کردن آژیرها در صورت هشدار نادرست است.

یکی دیگر از عملکردهای صفحه کلید تغییر وضعیت سیستم به طور کلی یا برای سنسورهای سارق خاص است. در مورد یک سیستم هوشمند، تمام این وظایف را می توان به راحتی از یک سیستم یکپارچه انجام داد. همه این سنسورها می توانند به طور همزمان توسط کاربر به حالت بازو و خلع سلاح تبدیل شوند تا از عملکرد روان و کارآمد سیستم هشدار اطمینان حاصل شود. برای بانک‌هایی که از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر کار می‌کنند، حسگرهای خاصی را می‌توان به حالت خلع سلاح برای کار آسان تبدیل کرد زیرا افراد زیادی به شعبه مراجعه می‌کنند و می‌توانند به حالت بازو برگردند تا حسگرها و را در ساعات پس از ساعات کاری درگیر کنند.

اطلاع رسانی

اعلان در اینجا به هشدارهای ارسال شده به کاربر، سیستم و مقامات مربوطه اشاره دارد. هنگامی که سیستم اعلام سرقت تأیید می کند که هشدارها در مورد هر جنایتی داده شده است یا پس از تلاش های ناموفق متعدد برای تأیید زنگ هشدار، طبق برنامه ریزی با مقامات محلی یا تیم های واکنش اضطراری تماس می گیرد.

آلارم های هوشمند متصل به سیستم نظارتی اصلی نیز صدا و تصویر حادثه را برای شواهد پس از آن ضبط می کنند.

نکته : تعمیر و نگهداری از سیستم دزدگیر
مهم نیست که یک ماشین چقدر خوب است، برای کاهش مشکلات و افزایش عمر کاری آن نیاز به بررسی منظم دارد. سیستم باید یک یا دو بار در سال بررسی شود تا به خوبی اجرا شود و به روز شود. یک سیستم اعلام سرقت با بررسی های پیش بینی و برنامه ریزی شده تعمیر و نگهداری دستگاه، سیستم را به روز نگه می دارد و آن را از خرابی دستگاه نجات می دهد.

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

اجزای تشکیل دهنده دزدگیر اماکن

چشمی دزد گیر: همان سنسور های مادون قرمز یا التراسونیک هستند که باید بر سطح دیوارها یا ستون ها نصب شوند تا بتواند با توجه به زاویه نصب ، محدوده خاصی را که برای ما حائز اهمیت است،پوشش دهد. نکته قابل توجه برای نصب این چشمی ها این است که نباید فاصله چشمی و پنل مرکزی کمتر از یک متر باشد و طبق استاندارد باید فاصله آن را با پنل مرکزی رعایت کرد.

پنل دزدگیر : مهمترین بخش سیستم دزدگیر پنل مرکزی است ، وظیفه این بخش این است که اطلاعات را از چشمی ها یا سنسور های دتکتور آشکار ساز دود جهت اطفاء حریق دریافت کند آنها را پردازش کند و اطلاعات راجهت پیاده سازی دستور های تعریف شده به عملگرها منتقل کند.به یاد داشته باشید که زمان نصب پنل دزد گیر آن را در جایی امن و به دور از دید سارقان نصب کنید.

بلندگو : بلندگو نیز یکی از اجزای سیستم دزدگیر است که وظیفه آگاه سازی کاربران و مالکان را بر عهده دارد

باتری :وجود باطری ها در سیستم دزدگیر اماکن لازم و ضروری است زیرا که با قطعی برق سیستم نمیتواند به کار خود ادامه دهد و نیازمند یک منبع تغذیه پشتیبان است ،باتری ها این مسئولیت را برعهد دارند که برق مورد نیاز سیستم دزدگیر در زمان قطعی برق را تامین کنند . باتری ها را معمولا درون پنل مرکزی نصب میکنند.

ریموت: ریموت وسیله ای است جهت فعال سازی دستگاه دزدگیر از فاصله معین.با ریموت ها میتوان دستگاه دزدگیر را فعال و غیر فعال کرد .

کاربردهای سیستم دزدگیر

کاربردهای سیستم های اعلام سرقت متنوع است و در موسسات مسکونی، تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. با راه حل یکپارچه شامل سنسورهای سارق و دوربین های IP، سیستم های اعلام سرقت عملیات ایمن و کارآمد همه محل ها را تسهیل می کنند.

مناطق صنعتی مانند ادارات و کارخانه ها
منازل مسکونی و گاراژ
اماکن تجاری شامل مغازه ها، رستوران ها و هتل ها
مناطق با امنیت بالا مانند بانک ها، دستگاه های خودپرداز، قفسه ها و غیره.

کاربردهای سیستم دزدگیر

انواع دزدگیر های معروف و قابل استفاده در ایران

اهمیت بالای دزدگیرها در اماکن مختلف باعث شده تا این تجهیزات توسط کشورهای مختلف و در شرکت های مختلف تولید شده و وارد بازار گردد. بهترین برند دزدگیر اماکن چیست ؟ برندهای ایرانی و خارجی مختلفی برای دزدگیرهای اماکن و منازل وجود دارند که هر یک دارای ویژگی های مخصوصی بوده و در رقابت با یکدیگر می باشند. در ادامه به لیست بهترین برند دزدگیر اماکن اشاره شده است که بدون هیچ گونه تعصب و تبلیغی معرفی شده اند.

1- دزدگیر فایروال

  • دزدگیر فایروال
  • دزدگیر کلاسیک
  • دزدگیر GMK
  • دزدگیر پارادوکس

فایروال برندی ایرانی است که سال هاست در زمینه تولید انواع سیستم های امنیتی از قبیل انواع دزدگیر و سیستم امنیتی فعالیت می کند. این شرکت از فناوری های پیشرفته در دزدگیرهای اماکن استفاده کرده و جزء برندهای مطرح در این زمینه می باشد. انواع مختلفی از سیستم ها از قبیل دزدگیر مدل F6 بدون تلفن کننده، دزدگیر اماکن مدل F7 با تلفن کننده با خط تلفن ثابت، مدل F9 سیم کارتی و F10 سیم کارتی از تولیدات شرکت فایروال می باشد. محصولات این شرکت دارای گارانتی 5 ساله بوده و از کیفیت بالایی برخوردار می باشند.

2- دزدگیر کلاسیک

یکی دیگر از بهترین برند های دزدگیر اماکن و منازل دزدگیر برند کلاسیک است.

چشمی موجود در دزدگیر زنگ دار کلاسیک بی سیم (فاکس 2) می باشد که یک سیستم زنگ هشدار کاملا سازگار دارد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این برند دزدگیر چشمی دارای باتری 9 ولتی به شکل اصلی می باشد که می تواند به مدت دو ماه منبع تغذیه چشمی را تامین کند.

آلارم دزدگیر کلاسیک (فاکس2) این قابلیت را دارد که کوچکترین حرکات را در میدان دید خود تشخیص دهد. همچنین می تواند سوئیچ آلارم در مرکز اصلی را در اسرع وقت گزارش دهد. این نوع سیستم دزدگیر علاوه بر سنسور لرزش دارای سنسور مغناطیسی نیز می باشد.

اما نکته مهم این است که این سنسورها فقط در سیستم بی سیم این برند وجود دارند.

دزدگیر GMK

3- دزدگیر GMK

یکی دیگر از بهترین برندهای دزدگیر اماکن برند GMK می باشد که انواع تجهیزات امنیتی صنعتی و خانگی را در کشور تولید می کند. این نوع از دزدگیرها توانایی ثبت کردن وقایع با 60 حفظه را دارند و میتوان 3 زون مجزا را توسط این دزدگیرها از طریق پیامک، تلفن، ریموت و اپلیکیشن تلفن همراه کنترل نمود. این برند دارای سیستم حفاظت SP نیز بوده و کیفیت طراحی بالایی نیز دارد.

4- دزدگیر پارادوکس

در لیست برترین مارک های دزدگیر منزل می توان پارادوکس را از بهترین های سیستم های حفاظتی دانست. دزدگیرهای برند پارادوکس در کشور کانادا تولید شده و دارای قابلیت ها و امکانات بسیاری می باشند. بیشترین استفاده از این نوع از دزدگیرها در سازمان ها و ادارات بزرگ می باشد.

دزدگیر پارادوکس دارای 32 زون بی سیم و 2 زون با سیم می باشد و می توان برای آن 32 کاربر مختلف را که قادر به کنترل دستگاه از راه دور باشند انتخاب نمود. تعداد 3 شماره تلفن نظارت، 5 شماره تلفن شخصی و 1 پیجر می توان برای آن تعریف نمود. این نوع از دزدگیرهای اماکن دارای قیمت بالاتری نسبت به برندهای ایرانی می باشند.

5-دزدگیر پایرونیکس

داخل دستگاه میکروفون برای شنود صدای محیط قرار داده شده است.

شما می توانید میزان شارژ دستگاه را از طریق نرم افزار موبایل و صفحه کلید روی دستگاه انجام دهید.

شما می توانید برای هر زون از دستگاه یک نام قرار بدهید.

دستگاه دارای ۲۰ عدد حافظه جهت ذخیره شماره تماس دارد و می توانید هر کدام را برای ارسال پیامک یا تماس انتخاب کنید.

شما می توانید انواع چشمی بیسیم، مگنت بیسیم و دیگر تجهیزات را برای هر زون جداگانه تعریف کنید.

دزدگیر پیارونیک دارای ۹ عدد زون بیسیم و باسیم است.

می توانید هر زون از دستگاه راه به حالت نرمالی اپن (NO)، زون ۲۴ ساعته، فوری و یا نرمالی کلوز (NC) تغییر دهید.

می توانید هر زون را برای اتصال سنسور دود و چشمی دزدگیر انتخاب کنید یا تغییر دهید.

این دستگاه را تا ۱۵ شخص می توانند از راه دور کنترل کنند.

مشاهده مقدار آنتن دهی سیم کارت درون دستگاه از طریق صفحه نمایش دستگاه

شما می توانید از طریق نرم افزار موباید شماره تلفن درون دستگاه را حذف و اضافه کنید.

وضعیت ولتاژ باطری را از روی صفحه کلید کنترل کنید.

شما می توانید تک صدای بلندگوی دستگاه را به ۴ حالت متفاوت تغییر دهید.

روی صفحه دستگاه وضعیت فیوز برق AUX را نمایش می دهد.

تمامی تنظیمات دستگاه را می توانید از طریق پیامک و نرم افزار اندرویدی تغییر دهید.

شما میتوانید وضعیت باطری را بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

میلاد پایدار

دیدگاهتان را بنویسید